Za objektivem „Novákova podzimu“ – Pěvecký sbor Doubravan Chotěboř v obrazech

V neděli večer se v chotěbořské sokolovně uskutečnil další koncert ze série „Novákův podzim“, tentokrát v podání pěveckého sboru Doubravan Chotěboř s klavírním doprovodem. Pod vedením Jakuba Pikly zazněla díla Bohuslava Martinů, Bély Bartóka, Antonína Dvořáka a Vítězslava Nováka. Program byl koncipován komorně a důraz byl kladen na čistotu hlasů a souhru s doprovodem.

Světelné podmínky a technické nastavení

Fotograficky šlo opět o náročnou akci. Osvětlení v sokolovně bylo velmi slabé a nerovnoměrné, což si vyžádalo použití světelného objektivu s clonou f/2.8, expozičního času 1/125 s a automatického ISO v rozmezí 2000–12800. Vyšší hodnoty ISO sice přinášejí šum, ale v daných podmínkách to bylo jediné řešení, jak zachovat dostatečně krátký čas a ostrost snímků.

Kompozice a přístup k pódiu

Sbor stál na stejné úrovni jako posluchači, což výrazně omezovalo možnosti kompozice. Z pravé strany nebyl přístup, takže jsem se pohyboval převážně zezadu sálu a z levé části pod balkonem. Při focení jsem dbal na to, abych nerušil diváky ani účinkující, a proto jsem volil pouze tichý režim závěrky a minimální přesuny během zpěvu.

Práce v prostoru

Oproti běžným akcím, například sportovním, vyžaduje koncert klasické hudby zcela odlišný přístup. Fotograf musí sledovat nejen dění na pódiu, ale i průběh programu, aby volil vhodné okamžiky pro pořízení snímku. Zkušenosti z prvního koncertu série se v tomto směru osvědčily, takže jsem měl předem jasno, odkud lze získat nejlepší záběry bez narušení průběhu vystoupení.

Závěr

Koncert sboru Doubravan přinesl technicky náročné, ale zajímavé fotografování. I přes omezené světelné podmínky a prostorové možnosti vznikla ucelená fotogalerie, která dokumentuje atmosféru celého večera. Galerie snímků je k dispozici pod článkem.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru